حراج بزرگ دارایی‌های فردی مرکوری افسانه‌ای

قرار است بیش از یک هزار و ۴۰۰ قطعه اقلام شخصی مرکوری در خانه‌باغش در کنزینگتون، طی شش حراجی در ساتبیز چکش بخورند

هر یک از ۱۵ گالری ساتبیز به شکلی نمادین به جنبه‌های مختلف زندگی مرکوری اختصاص دارد-Facebook/Freddie Mercury

خانه حراج ساتبیز در لندن مجموعه‌ای از هزاران شیء از مجموعه شخصی فردی مرکوری، خواننده فقید گروه موسیقی کویین، را در یک نمایشگاه رایگان چهارهفته‌ای برای عموم به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه فرصتی نادر است تا برخی از نمادین‌ترین دارایی‌های مرکوری از جمله شنل قرمزش و آخرین لباسی که او سال ۱۹۸۶ در کنسرت نبورت (Knebworth) پوشید، تا بسیاری از اقلامی که قبلا هرگز دیده نشده‌اند، پیش از حراج در ششم سپتامبر، در معرض بازدید عموم قرار بگیرد.

قرار است بیش از یک هزار و ۴۰۰ قطعه اقلام شخصی مرکوری از خانه ارزشمندش، خانه‌باغی در کنزینگتون، طی شش حراجی در ساتبیز چکش بخورند. ستاره این نمایش پیانو بزرگ یاماها مدل جی۲ بیبی (Yamaha G2 Baby Grand Piano) است که برای مرکوری بسیار ارزشمند بود و آهنگ‌های متعدد کویین از جمله «بوهمین راپسودی» (Bohemian Rhapsody) را با آن ساخت. این پیانو سال ۱۹۷۵ خریداری شد و ارزش آن را بین ۲.۵ تا حدود چهار میلیون دلار تخمین زده‌اند.

وب‌سایت سیکرت لندن به نقل از مری آستین، نامزد سابق و دوست قدیمی مرکوری، نوشت: «فردی با یاماها با احترام کامل رفتار می‌کرد. او آن را چیزی فراتر از یک ساز، امتداد خود و وسیله‌ای برای بروز خلاقیتش می‌دانست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هر یک از ۱۵ گالری ساتبیز به شکلی نمادین به جنبه‌های مختلف زندگی مرکوری اختصاص دارد. از تکالیف شعر دوران مدرسه، اشعار دست‌نویسش برای معروف‌ترین آهنگ‌های گروه، لباس‌های اجرا، عکس‌های دیده‌نشده و مجموعه صفحه‌های موسیقی شخصی او و نقاشی‌های زیبا، مبلمان، دکور و حتی کارد و چنگال‌هایی که خانه مرکوری را پر کرده بودند.

مجموعه‌ای از اشیا عجیب و غریب موردعلاقه مرکوری مثل مجموعه دوست‌داشتنی لوازم گربه، مجموعه‌ای از بازی‌ها و پازل‌های موردعلاقه‌اش که در خانه و در طول تورها با آن‌ها بازی می‌کرد و شانه ریز نقره‌ای کار جواهرسازی تیفانی که با آن سبیلش را شانه می‌کرد، در بین این آثار به چشم می‌خورند.

این نمایشگاه همچنین با اختصاص دادن یک اتاق کامل و بخش اختصاصی در حراج، علاقه مرکوری به ژاپن را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه شامل ۷۰ لباس سفارشی ژاپنی و کیمونو است که برخی از آن‌ها ۱۴ هزار دلار قیمت خورده‌اند. کیمونو ساتن ابریشمی قرمز که او سال ۱۹۷۶ در طول تور ژاپن می‌پوشید، نیز در میان این لباس‌ها وجود دارد.

فروش این مجموعه در ساتبیز شبیه هیچ چیز دیگری نیست. با این حال این نمایشگاه برای مردم عادی هم که توان پرداخت ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار بابت یک «جاک‌باکس» (یک نوع جعبه موسیقی بزرگ) ۱۹۴۱ را که زمانی در آشپزخانه خواننده اصلی گروه کویین قرار داشت ندارند، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

فردی مرکوری خواننده، ترانه‌سرا و یکی از آهنگسازهای گروه محبوب کویین، با نام فرخ بولسارا در ۵ سپتامبر ۱۹۴۶ در زنگبار و در خانواده‌ای از پارسیان هند به دنیا آمد. والدین او از پارسی‌ها یا پیروان دین زرتشتی محسوب می‌شدند که اجدادشان از ایران به هند مهاجرت کرده بودند.

نمایشگاه «دنیای شخصی فردی مرکوری» از ۴ اوت در شهر لندن آغاز شده است و تا ۵ سپتامبر که روز تولد مرکوری است، ادامه خواهد داشت.

بیشتر از زندگی